Witam!



1.21.2014

Nowy Rok i Nowy Trening

Nowy rok rozpoczelam od dosc intensywnego treningu.  Co srode i sobote biore dwie klasy na silowni: Les Mills' BodyPump i CXWORX.  Musze sie przyznac ze klasy te daja mi w kosc.  So one bardzo intensywne i mam dosc duzy bol miesni przez nastepny dzien czy dwa. 
BODYPUMP to orginalny program treningowy z wykorzystaniem sztangi.  Zostal stworzony w 1990 roku przez nowozelandzkiego lekkoatlete Les Mills. Polega to na wykonywaniu cwiczen z wykorzystaniem umiarkowanych obciazen, przy duzej liczbie powtorzen. Podczas jednego treningu wykonuje sie okolo 800 powtorzen (70 - 100 na kazda partie miesni). Klasa ta trwaja 55 minut. Podczas rozgrzewki cwiczymy z malymi obciazeniami. Nastepnie przechodzimy do cwiczen na nogi, plecy, klatke, biceps, triceps, barki i brzuch odpowiednio zmniejszajac lub zwiekszajac obciazenie na sztandze. 
Efektem treningu BODYPUMP sa silne, wyrzezbione ramiona, zgrabne nogi, jedrne posladki, mocny brzuch i plecy. Kazda choreografia budowana jest w taki sposob, aby umozliwic skuteczne spalanie tkanki tluszczowej, ale bez zbednego przyrostu masy miesniowej. Polecam ja kazdemu, kto chcialby sie nauczyc poprawnej techniki wykonywania cwiczen silowych, a nie lubi trenowac sam. 
CXWORX zostal takze stworzony prze Les Millas.  Jes to dynamiczny trening miesni brzucha, posladkow i plecow, ktory zapewnia sile i dobre samopoczucie. To idealne cwiczenia, aby poprawic sile funkcjonalna, rownowage, a tym samym zmniejszyc ryzyko kontuzji.
Oprocz tych dwoch klas to cwicze sie silowo sama w kazdy wtorek i czwartek.  W zeszlym roku przeszlam prze 12 tygodniowy Jamie Eason's LiveFit trening.  Byl bardzo intensywny ale zauwazylam bardzo duza roznice w wygladzie mojego ciala.  Moje ramiona i moje nogi zrobily sie bardzo wiecej muskularne.  Jedyne czego nie lubialam o tym 12 tygodniowym treningu to to ze step 2 i 3 wymagaja cwiczenie sie 6 razy w tygodniu.  Bylo mi ciezko spedzic 6 wieczorow w silowni skoro pracuje dlugie godziny.  Takze teraz powtarzam duzo tych silowych cwiczen z tego 12 tygodniowego treningu ale rozkladam je na 2 dni w tygodniu.  
Na dodatek to ciagle biegam najmniej 3 razy w tygodniu. Uwielbiam bieganie, takze to przychodzi mi bardzo latwo.  Teraz u nas jest dosc zimno takze wiekszosc mojego biegania wykonuje na treadmill w domu lub na silowni.  Ale jak tylko troche sie ociepli to wroce do biegania na dworze.  
Chcialabym tez zaczac znowu brac yoga i jest to jeden z moich postanowien na ten rok.  Postaram sie wziac chociasz pare klas w lato, zobaczymy.

A jak wyglada wasz trening?  Jakie cwiczenia wy lubicie?   

1 komentarz:

  1. zapraszam na mojego bloga www.milosciszpilki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń